Com sabreu a finals de la setmana passada UPIMIR va demanar als Departaments corresponents de la Generalitat de Catalunya que, per tal que tots els establiments residencials es trobessin en igualtat de condicions vers els ingressos en residència, s’havia de derogar una resolució del mes de març que impedia els ingressos en places privades atès que la resolució del mes de maig solament havia obert la possibilitat per les places públiques o de PEV (disposeu dels antecedents de la nostra petició en els correus que us hem anat enviant en els darrers dies).
Dilluns els Departament de Salut ens va contestar dient que es podien fer ingressos sempre que es complissin els requisits establerts en el Pla de Desescalada de centres residencials de finals de maig de 2020 que també us hem enviat puntualment i que podeu consoltar AQUI. Des d’UPIMIR vem insistir que tot i disposar del Pla de desescalada, i donat que aquest no estava publicat a cap Diari Oficial, podria ser molt insegur ,jurídicament parlant, pels establiments fer ingressos en places privades.
Avui dia 3 de juny de 2020 es publica en el DOGC la Resolució d’ahir dia 2 de juny per la qual es deixa sense efecte i per tant es deroga, la Resolució que impedia fer nous ingressos en places privades, CONSULTAR el text del DOGC, així mateix com podreu veure en el text de la resolució, queda publicat oficialment que els criteris d’ingrés són els que consten en el Pla de Desescalada del 30 de maig.
Dit això us informem que amb efectes d’avui i sempre que es compleixin els requisits que consten en el Pla de desescalada de centres residencials, ja es poden fer ingressos a tots els tipus de places, tant de la xarxa pública (col·laboradores i concertades), places PEV i places privades.
El nostre interès, com sempre, es vetllar per la seguretat jurídica dels nostres socis i que tots els establiments puguin treballar en igualtat de condicions.